13 Mart 2007 Salı

Galiba, hortumun tadına bakamayacağım!

Bağlı olduğum sigorta firması, geçen hafta bana "Gastro Özofageal Reflü" öntanısı koyan doktorumun gerekli bulduğu, ucunda bir kamera olan boru ile sindirim sistemimi inceleme işleminin ücretini karşılamayı reddetti. Yarınki endoskopi randevum gerçekleşmeyebilir.

Endoskopi yaptırmaya çok istekli olduğum zaten söylenemez. Tamam, "deep-throat" ilginç ve hatta bazen takdire değer örnekler ortaya koyan bir eylem şekli ama, benim de buna benzer fetişlerim veya eğilimlerim yok.

Yine de, sağlığımla ilgili eylemler içindeyken, haksız yere durdurulduğumu hissediyorum. Çünkü, sigortanın bu işlemi onaylamama nedeni "geçmişte de aynı şikayetlerle doktora başvurmuş olmam" imiş.

2001 yılında "geğirme ve karında ve göğüste acı" şikayetleriyle başvurduğum Prof.Dr., göğsümü dinledikten sonra, kardiyolojiden konsültasyon istemişti. Duyduğu üfürüm incelenmiş, "fonksiyonel" olduğu anlaşılınca, midemle ilgilenmeye devam etmişti. Sonuçta, gergin bir yapım ve düzensiz bir iş yaşamım olduğu için, duyarlı midemin fazla tepki gösterdiğini söyleyip; bazı tavsiyelerde bulunmuştu. Bir de H2 Reseptör Antagonisti bir ilaç varmişti.

Daha sonra, 2003 yılında ziyaret ettiğim başka bir Dr., "baş dönmesi, mide bulantısı, iştahsızlık, huzursuzluk..." şikayetlerime, "olası gastritis" ön tanısı koyup, çeşitli tahliller yaptırmıştı. Vücudumdan çıkabilecek hemen hemen her şey incelendiğinde, herşey normlar içinde bulunmuştu. Anksiyeteye bağlı sorunlar olduğunu düşünen o zamanki doktorum, iş ve özel yaşamımda biraz daha rahatlamam gerektiğini söylemişti. Mide bulantılarım için de "Metpamid" isimli ilacı önermişti. Biraz kullanıp bırakmıştım ben de...

Şu anda çalıştığım firmadan, 2001 yılının 31 Aralık'ında ayrılmıştım. 2005 Mart'da geri döndüm. Sağlık sigortamı da bu firma karşıladığı için, bu sigortaya 3 yıl 2 aylık bir ara verildi.

Sigorta şirketi diyor ki: "2001 yılındaki rahatsızlığınızı ve 2003 yılında belirlenen Gastrit'i, bize 2005'te bildirmediğiniz için bu masrafı karşılayamayız."
Ben de gayet anlayışlı ama değişmez tavırlı temsilcileri Handan Hanım'a dedim ki: "2001 yılındaki şikayetlerim benzer olabilir, ancak poliçe formundaki -Geçirdiğiniz rahatsızlıklar- kutusuna "fazla duyarlı mide fazla tepki verip fazla geğirmeme neden oluyor" yazamazdım. Ayrıca bu muayeneyi ve kardiyoloji işlemlerini yine siz ödemiştiniz zaten. Size zaten bildirilmiş ve onayladığınız işlemleri tekrar bildirmem gerektiğini bana nerede beyan ettiniz?
2003 yılındaki şikayetlerim tümüyle farklı. Konulan öntanı ise "olası gastritis". Bu öntanı, bana son görüşmemizde, doktor tarafından zikredilmedi. Varılan sonuç bambaşka, anksiyeteye dikkat etmem gerektiği ile ilgiliydi. Ben de sigorta formuna "anksiyete düzensizliği riski taşıyorum" olarak mı yazmalıydım?
Kesinleşmemiş, uzman tarafından onaylanmamış teşhisleri kendim yapıp size bildirmem mi gerekiyordu?"

Şimdiki doktorumdan, özgeçmişimle ilgili bir yazının yardımcı olabileceğini, kendisinin de sigorta şirketinin merkeziyle görüşeceğini söyledi. En azından, kararı kendisinin vermediğini, yardımcı olmak için bir şey yapmaya çalıştığını hissettim.

Hissettiğim başka bir şey de, fazla sinirlenmediğim; durumu kabul etmediğim halde, yüzümde bir gülümsemeyle konuşmaya devam edebildiğimdi.

Bu aralar o kadar da neşeli değilim aslında ama...

Du bakalım. Yarın 12:30'da doktorumla görüşüp ne olacağını anlayana kadar gerilmek yok!
Zaten, 4 gündür kullandığım ilaçlar, gayet hissedilir ölçüde rahatlama sağladılar. Midemde şişlik ve göğsümde sıkışma, sırtımda tepişme hissetmiyorum. Lüküs hayat!!

Hiç yorum yok: