12 Mart 2007 Pazartesi

Vural Gökçaylı defilesi ve Into The Lungs Off Hell

Ne diyeceğimi bira yudumlayıp, Megadeth (Into The Lungs Of Hell) dinleyip, Vural Gökçaylı defilesi izlerken düşünüyorum. Dolayısıyla, diyemeyebilirim. Aklımın erdiği, parmaklarımın bastığı, belimin izin verdiği ölçüde anlatmaya çalışayım...

Arkasından daha yenilerinin de geleceğini bilerek söylüyorum; yeni bir "ben"im ben. Ne zamanki "ben"den farklıyım, keçeli kalemle altını veya etrafını çizmeyi çok isterim ama orası muallakta. Yeni doğan kızına "Mualla" adını koyan tanıdığınız var mı bu arada? Eski sevgilimle, kızımız olsun istiyorduk. Ben de kızımızın isminin, sevgilimin ismiyle aynı olması niyetindeydim. Evde iki tane güzellik olsun diye...
Artık güzellik konusunda farklı bir bencillik benimsiyorum. Açıklama gerektiren isimlerden hoşlanıyorum. Meraklı ve detaycı yapımın etkisi. "M" ile başlayan isimler niye hoşuma gidiyor acaba? Megadeth, Monica, Minogue, Moreeke, mesela. Babaannemin adı Meliha'dır. Yeni doğan kızına "Meliha" adını koyan tanıdığınız var mı bu arada?

Ben yenilendim dedim değil mi? Organlar hızla yıpranıyor, yetersizleşiyorlar(dı). Bir zamanlar onlarca bardak bira sonrasında düzgün iletişime devam edip, yorgunluktan değil parasızlıktan eve dönmeye mecbur kalan Burçak, sabah düzgün bir nefes ve kudretle uyanıp yatağından kalkabiliyordu. Gerçi, uyandığında anlamadığı bir sürü konu; kafasına takılı, ucu noktalı bir sürü kanca oluyordu ama, bunları anlamak için gücü de toplaması uzun sürmüyordu. Şimdi aynı ekipman, çeşitli mecralardan (format ve farklı bir işletim sistemi gerektiren askerlik, sınırsız yeni uygulama kurduran ve güvenliği delik deşik eden ilişkiler, işlemciyi soğutan sanat ve içki ve seyahatler, hayata en yalın dolayısıyla en güvenli ama en sıkıcı başlatan yalnızlık, zaman zaman aşırı yüklenmeye neden olsalar da kullanımı zevkli ve değerli kılan, çoğu zaman da kullanımın tek nedeni olabilen arkadaşlar...) bünyesine yüklediği bir sürü yama ve güncelleme ile eski hızında iş görmeye gayret ediyor. Hatta çoğu zaman eskisinden de hızlı ve kesin (keskin) hareketler yapması gerekiyor. Donanımın kapasitesine uygun seçimler şu ana kadar ölümcül hatalardan korunmaya yetti.

Diyeceğim şudur ki: Daha önce hiç hissetmediğim kadar çok şey (kavram, eylem, yer, kişi, kurum, olay...) hakkında, çok rahat rasyonalize edebilidiğim ve gelişimini ideale yönlendirmeye çalıştığım yargılarım, fikirlerim var. Bunların oluşmasını sağlayan hemen her etkenden de haberdar olmak gayet tatmin edici. 2003'te bunların hangilerini elimle tutabileceğimi, hangilerini dilimle fırlatabileceğimi, hangilerini Grönland'a gömmem gerektiğini, hangilerini satabileceğimi bilmiyordum; bilmem gerektiğini de, bilinebileceğini de bilmiyordum. Allah'ım daha neler göstereceksin? Gözüme sokma ne olur...

Değişmeyen: Sinirli, yorgun, şaşkın, sevinçli hissederken Megadeth dinlemek çok iyi hissetiriyor. Led Zeppelin ise neşeye neşe katıyor. Pink Floyd için sakin olmak lazım. Bira en kolay tüketilen, yumuşak kırmızı şarap en çok keyif veren içki.

Hiç yorum yok: